نحوه کار با تجهیزات آزمایشگاهی و روش کار با دستگاه های آزمایشگاهی

برای آشنایی بررسی نحوه کار با تجهیزات آزمایشگاهی ابتدا لازم است هر یک از تجهیزات را به خوبی بررسی کرد. تک تک اجزا به کار رفته در تجهیزات آزمایشگاهی عملکردی تاثیرگذار در ارائه خدمات توسط آن تجهیز را دارند. از این رو لازم است تا تجهیزات مورد نظر را از ابعاد مختلف بررسی کرده تا به شناخت کافی از آنها برسیم. در این مقاله قصد داریم تا نحوه کار با تجهیزات آزمایشگاهی مختلف را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما نیز علاقه مند به این مبحث هستید و یا در مشاغلی، مشغول به کار هستید که با این تجهیزات سر و کار دارید با ادامه این مقاله همراه شوید.

نحوه کار با تجهیزات آزمایشگاهی

نحوه کار با ph متر

pH متر برای تعیین غلظت یون هيدروژن ]+H ]در یک محلول کاربرد دارد. اگر اين دستگاه با احتياط استفاده و كاليبر شود، قدرت اسيدي محلول را اندازهگيري ميكند. pH مترها گاهي دستگاه تجزیه نیز نامیده می شوند.
اين وسيله مـانند يک پيـل گالوانيزه کـار مي‌کنـد. الکترود رفرانس در مراحل اندازهگيري بدون تغيير باقي ميماند. قسمت انتهاي محفظه به يونهـا حساس است و در واقع بخشي است که در تماس با محيط اندازهگيري ميبـاشد و تبـادل يونهـا به وسيلة ايـن غشاء شيشه هاي انجام ميشود. ايـن قسمت بايـد به طور متناوب با محلول KCl براي برقراري مجدد تبادل يوني پر شود در غير اينصورت با از دست دادن يونها و تبخير، اين تبادل يوني به درستي انجام نخواهد شد.

نحوه کار با ph متر

نحوه کار با ترازوها

ترازو وسیلهای است که درنتيجة نیروی جاذبهاي که به جسم يا ماده واردميشود، وزن آن را انـدازه گيري ميكنـد. تفاوتهای عمدهاي در طراحي، اساس كار و اهداف اندازهگيري در ترازوها وجود دارد. درحال حاضر، ترازوها به دو گروه عمده تقسيم ميشوند: ترازوهای مکانیکی و الکترونیکی که هر یک با توجه به نوع و مدل های مختلف، نحوه کار متفاوتی دارند.

نحوه کار با ترازوها

اطلاعات تماس

آدرس: تهران ، اتوبان چمران جنوب - نرسیده به میدان توحید- باقرخان غربی -پلاک ۱۰۱ - واحد ۳

تلفن های تماس : 02166412612  و  02166412608

 

مشاوره قبل از خرید

شما میتوانید با تماس با کارشناسان ایمن گستر شیمی از مشاوره رایگان استفاده کرده و ما به صورت کامل پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم ، همچنین اگر کالای خاصی مد نظر شما باشد در تهیه آن شما را راهنمایی کنیم .

درخواست مشاوره
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به ایمن گستر شیمی می باشد .