شیشه آلات آزمایشگاهی

اگر نگاهی دقیق به پیرامون خود داشته باشید خواهید دید که بسیاری از وسایل اطراف شما متشکل از شیشه هستند. ظروف مورد استفاده در آزمایشگاه ها نیز همواره با استفاده از شیشه ساخته میشوند.شیشه آلات آزمایشگاهی انواع مختلفی دارند که با نام های متعدد به بازار عرضه میشوند. در این مقاله قصد داریم انواع شیشه آلات آزمایشگاهی را مورد بررسی قرار دهیم.
ایمن گستر شیمی وارد کننده اصلی تجهیزات آزمایشگاهی و شیشه آلات آزمایشگاهی در ایران است که با تکیه بر تجربه ای چندین ساله توانسته است گام بلندی را در زمینه واردات تجهیزات آزمایشگاهی و شیشه آلات آزمایشگاهی بردارد.
تجهیز یک آزمایشگاه نیازمند اجزای مختلفی است که شیشه آلات آزمایشگاهی از مهم ترین این تجهیزات است و در اولویت اول قرار دارند. اکثر وسایلی که در آزمایشگاه استفاده می شود از گروه شیشه آلات آزمایشگاهی می باشند . انواع ظروف شیشه ای با جنس های مختلف در آزمایشگاه به کار می روند. در ادامه انواع مختلف شیشه آلات آزمایشگاهی را معرفی خواهیم کرد.

شیشه آلات آزمایشگاهی

شیشه آلات آزمایشگاهی پیرکس و کیماکس

پیرکس و کیماکس از معروف ترین شیشه آلات آزمایشگاهی مقاوم نسبت به گرما هستند. از پیرکس و کیماکس در ساخت محصولاتی استفاده میشود که مقاومت در برابر حرارت حائز اهمیت است. برای مثال یکی از معروف ترین این محصولات فلاسک است. شیشه استفاده شده در فلاسک به هیچ عنوان در برابر گرما شکننده نیست و مایع درون خود را به هیچ وجه آلوده نمیکند.

شیشه آلات آزمایشگاهی کورکس

از مهم ترین مشخصه های این نوع از شیشه آلات مقاومت در برابر مواد شیمیایی است. مقاومت شیمیایی این شیشه آلات آزمایشگاهی نسبت به مقاومتشان در برابر گرما بسیار بیشتر است از این رو برای ساختن لوله های سانتریفیوژ و سیلندر (مزور) و غیره مناسب می باشند . شیشه های کورکس نسبت به شیشه آلات آزمایشگاهی پیرکس از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

شیشه آلات آزمایشگاهی ویکور

این شیشه آلات آزمایشگاهی بسیار مقاوم است و در مقابل حرارت ، مواد شیمیایی مثل اسیدها و قلیائی ها پایدار است. مقاومت حرارتی زیادی دارد، در درجه حرارت بالا نسبت به شیشه های بوروسیلیکات در مقابل مواد قلیائی مقاوم تر است. تنها اسیدی که آن را از بین می برد اسید فلوریدر می باشد. شوک حرارتی ناگهانی توسط این نوع شیشه تحمل می شود . اگر از حرارت C°900 یک مرتبه به C°0 برسد، کاملاً مقاوم است ، از این نوع شیشه الات آزمایشگاهی برای سوزاندن و خاکستر کردن مواد استفاده می کنند.

شیشه آلات آزمایشگاهی فاقد بور

این شیشه الات آزمایشگاهی بدون بور هستند و به مواد قلیایی مقاومت زیادیدارند. برای نگهداری مواد قلیائی به کار می روند، و مقاومت حرارتی و فیزیکی کمتری نسبت به بوروسیلیکات دارند، این شیشه حتما باید به دقت و به آرامی گرم و سرد شوند . این نوع شیشه نام دیگری به نام soft glass دارد.
ایمن گستر شیمی با سابقه ای چندین ساله در زمینه ارائه خدمات، مشاوره و تامین تجهیزات آزمایشگاهی، مواد شیمیایی، تحقیقاتی و کنترل کیفی مورد نیاز مراکز علمی، پژوهشی، دانشگاهی، تحقیقاتی و صنعتی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

اطلاعات تماس

آدرس: تهران ، اتوبان چمران جنوب - نرسیده به میدان توحید- باقرخان غربی -پلاک ۱۰۱ - واحد ۳

تلفن های تماس : 02166412612  و  02166412608

 

مشاوره قبل از خرید

شما میتوانید با تماس با کارشناسان ایمن گستر شیمی از مشاوره رایگان استفاده کرده و ما به صورت کامل پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم ، همچنین اگر کالای خاصی مد نظر شما باشد در تهیه آن شما را راهنمایی کنیم .

درخواست مشاوره
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به ایمن گستر شیمی می باشد .